Leonardo da Vinci - jest w każdym z nas

By | 12:28 Leave a Comment
da Vinci jeden z najsłynniejszych ludzi epoki renesansu. Jego twórczość nie ograniczała się do bycia ekspertem w jednej dziedzinie. Można śmiało powiedzieć, że potrafił zrobić wszystko, człowiek bez ograniczeń, wypierający się wiary. Leonardo idealnie potrafił połączyć sztukę z nauką. Stworzył doskonałą postać samego siebie, która zapamiętana została na wieki. Czy epoka renesansu już dawno przeminęła i nie będzie na świecie już TAKICH osób jak wspomniany Leonardo ?? Czy Świat zamiast iść do przodu zacznie się cofać i wchodzić w ciemne wieki ?? Odpowiedź na wspomniane pytanie i im podobne jest w Nas. Ponieważ to my tworzymy Ten świat, a więc każdy powinien zadać sobie powyższe pytania.
Osobiście już odpowiedziałem sobie kiedyś na takie i inne pytania o podobnym temacie. Jednakże samo odpowiedzenie sobie chce być taki, robić to, osiągnąć to - nie wystarczy. Należy zacząć działać i coś w końcu zrobić. Nie uważam się za eksperta w żadnej dziedzinie i być nim nie chce. Osobiście wolę umieć milion rzeczy dobrze niż jedną perfekcyjnie. Nie wiem czy to jest dobre czy złe i mało mnie to interesuje, po prostu taki chce być  Jeśli ktoś wolał by być ekspertem nich poświęci ten czas na bycie ekspertem zamiast robić inne rzeczy.
Od młodości lubiłem część swojego czasu spędzić z mamusią w kuchni podpatrując może coś pomagając. Z wiekiem nabierałem większej wprawy w kuchni i szukałem nowych dawek wiedzy i jeszcze lepszego kuchennego eksperta jakim niewątpliwie jest moja babcia. Lubiłem rozmawiać na tematy kulinarne z nią i zdobywać najcenniejszą wiedzę. Na studiach kolejnym ekspertem stał się Internet. W nim można znaleźć prawie wszystko wystarczy poszukać - tutaj czasem schodzi sporo czasu. Zawsze lubiłem poeksperymentować w kuchni - szczególnie jak miałem dla kogo to zrobić 
Parę dni temu koleżanka zmotywowała mnie do zrobienia czegoś ciekawego w kuchni  Wiec pomyślałem nigdy nie piekłem torta. Czas najwyższy nabrać nową umiejętność - bo ja nie dam rady  cóż to jest zrobić tort  Dodatkowo jest ku temu okazja i to jaka  Od roku jestem programistą po kilku miesięcznej pracy własnej polegającej na zmianie zawodu - i wiecie co jakoś radzę sobie całkiem dobrze  Więc wszystko stało się jasne i klarowne - robię tort! Znaleziony przepis na czekoladowo-malinowy torcik - więc zaczynamy. Pierwszym krokiem zakupy i już pod górkę - ale nie poddaje się. W niedziele poszukiwanie malin było jak wyprawa po największy skarb 3h szukania, ale się udało  Kolejny etap zabawa w mojej świątyni. Kuchnia cała moja, muza nawala, ja tańcząc łącze składniki w przerwie szybki trening brzucha, śpiewający powrót do misek wszystko mieszam i Voilà. Ogólnie czuje się jakbym mógł stworzyć wszystko co zechce  Po paru modyfikacjach przepisu i kilku godzinach powstaje moje dzieło, które możecie tylko obejrzeć bo już dawno go nie ma Opinie ludzi raczej pozytywne a liczyłem na jakąś konstruktywną krytykę
Czy dziwnym jest że mężczyzna zna się na kuchni ?? Oczywiście że nie. Zachęcam wszystkich z otwartym umysłem i chęcią nauczenia się sztuki kulinarnej do próbowania, nauki, nie zrażajcie się mi też czasem nie wychodzi  Oczywiście nie tylko w kuchni starajmy się szkolić wszędzie starajmy się stawać Leonardem naszych czasów bądźmy ludźmi nowego renesansu, otwórzmy się na nowe możliwości 
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: